For vores kunde søger vi en erfaren og strategisk stærk Supply Chain professionel, der kan fungere som sparringspartner for virksomhedens nuværende Supply Chain Manager.
Start: 3. november 2025
Varighed: 3 mdr. 3 dage i ugen
Lokation: Sjælland (Syd for København)
Virksomheden
Virksomheden er en del af en international koncern, der tilbyder specialiserede logistik- og distributionsløsninger til aktører. Den nordiske enhed dækker Danmark, Sverige, Norge og Finland og har opbygget særlig ekspertise i logistikløsninger på tværs af de nordiske lande. I Danmark har virksomheden en central rolle i forbindelse med distribution af varer til både offentlige og private kunder.
Opgaven
I denne rolle vil du tre dage om ugen bidrage med ledelsesmæssig og strategisk sparring, som skal styrke og udvikle den eksisterende leders kompetencer og forretningsmæssige perspektiv.
Virksomheden har i dag en dedikeret Supply Chain Manager, der varetager den daglige drift og ledelse af området. Men for at understøtte virksomhedens ambitiøse vækststrategi og sikre en stærkere strategisk forankring i Supply Chain-funktionen ønsker de nu at supplere med en ekstern ressource, som kan bidrage til at løfte området til næste niveau.
Din opgave bliver derfor at være en værdifuld støtte i denne udvikling, både som coach og strategisk sparringspartner, med fokus på at skabe langtidsholdbare resultater og sikre succes i rollen på sigt.
Ansvarsområder
Nedenfor ses de opgaver som den nuværende Supply Chain Manager har ansvaret for i dag, og har brug for sparring til:
• Ansvarlig for den daglige ledelse af lager- og transportfunktioner med fokus på effektiv drift, høj kundeservice og implementering af standarder og processer.
• Arbejde med ERP-, WMS- og TMS-systemer for løbende procesforbedringer.
• Udarbejde og rapportere KPI’er (f.eks. OTIF, lagerpræcision, transportperformance) til interne og eksterne interessenter samt sikre opfølgning på forbedringstiltag.
• Bidrage til løsning af driftsudfordringer i samarbejde med interne teams og eksterne partnere.
• Støtte Facility Manager i at sikre bygningsvedligehold i henhold til GDP-krav.
• Deltage i budgetudarbejdelse og sikre overholdelse af driftsbudgetter.
• Bidrage til sundheds- og sikkerhedsarbejdet samt sikre overholdelse af gældende lovgivning og standarder (BNP, GMP, CSR m.fl.).
• Sikre at personale er korrekt uddannet og klædt på til deres opgaver.
• Sikre revisionsklarhed og overholdelse af driftsstandarder og procedurer.
• Understøtte et positivt og konstruktivt arbejdsmiljø.
Profil
Du er selv en erfaren Supply Chain Manager, så du kan lære fra dig og hjælpe en anden Supply Chain Manager med at udvikle sig.
Du kommer derfor med kompetencer og erfaring indenfor nedenstående områder:
• Du ved, hvordan man leder gennem andre og hvordan man opnår resultater gennem andre
• Drift af komplekse lagre med stramme myndighedskrav; som GDP og GMP.
• ERP-, WMS- og TMS-systemforståelse
• Erfaring med proces- og kvalitetsstyring
• Kvalitetsledelse (GMP, GDP, SOP’er mv.)
• Overholdelse af lovgivning og standarder (GDP, GMP, BNP osv.)
• Sundhed, sikkerhed og miljø (HSE)
• Performanceanalyse og KPI-rapportering
Du skal herudover naturligvis have en god evne til at motivere andre og være drevet af at udvikle andre og lave løbende forbedringer i driften, da du er den der skal være med til at udvikle den nuværende Supply Chain Manager.
Varigheden er tre måneder, med en ugentlig tilstedeværelse på tre dage.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Nordic Recruitment og Nordic Interim er tilsammen den bedste og mest komplette rekrutteringsløsning til ledere og specialister til både faste og midlertidige stillinger. Vi arbejder i henhold til begrebet TotalMatch®, der sikrer den bedste overensstemmelse mellem vores kunders krav og kandidatens profil til gavn for begge parter. Se mere på www.nordicinterim.dk.